Як провести збори
Орієнтовні розробки батьківських зборів
Орієнтовна тематика батьківських зборів протягом навчального року та з оглядом на вікову специфіку учнів
Ключові поняття: робота з батьками, батьківські збори (класні та загальношкільні), освіта батьків (батьківський всеобуч).
Структура публікації:
Орієнтовні розробки батьківських зборів:
- початкова школа;
- п'ятий клас;
- шості-восьмі класи;
- середня школа.
У журналі "Підручник для директора" № 7 за 2007 рік, редакція опублікувала зміст спецкурсу «Робота з батьками», де було розглянуто теоретичні аспекти цього питання: загальне планування такого напряму діяльності школи, програми роботи з батьками тощо.
1 клас
2 клас
3 клас
4 клас
5 клас
6 клас
7 клас
8 клас
9 клас
10 клас
11 клас
Батьківські збори є необхідним атрибутом шкільного життя.
Як зробити їх цікавими і продуктивними?
Вони можуть виявитися особливо корисними починаючому класному керівникові.
1.
Для проведення батьківських зборів виберіть найбільш сприятливий день і
час, постарайтеся, щоб на цей час ні у вас, ні в батьків ваших учнів не
було заплановано ніяких важливих справ, цікавих телепередач і т.п.
2.
Визначите одну найбільш важливу проблему, що стосується учнів вашого
класу, і на її обговоренні побудуйте розмову з батьками.
3. Особливу
увагу зверніть на розміщення батьків у класі. Наприклад, можна
розставити столи й стільці по колу, щоб всі учасники батьківських зборів
добре бачили й чули один одного.
4. Підготуйте візитки з іменами батьків, особливо в тому випадку, якщо вони ще недостатньо добре знають один одного.
5.
Разом з батьками придумайте правила для учасників зборів. Наприклад:
знімати верхній одяг обов'язково; не допускається мовчання під час
обговорення проблеми; відкидаючи пропозицію (думку), необхідно вносити
зустрічну; називати один одного по імені та по батькові або тільки по
імені й т.д.
6. Бережіть час людей, запрошених на збори. Із цією метою встановіть регламент і суворо стежте за його дотриманням.
7. У ході зборів використовуйте ігри й групові форми організації взаємодії батьків.
8. Зробіть спілкування на зборах невимушеним і відвертим - може допомогти чашка чаю.
9.
Під час обговорення проблемних питань опирайтеся на життєвий і
педагогічний досвід найбільш авторитетних батьків, на думку членів
батьківського комітету й ради школи.
10. Прагніть до того, щоб на зборах були прийняті конкретні рішення.
Правила поведінки класного керівника на батьківських зборах
1. Педагогові необхідно зняти власну напругу й тривогу перед зустріччю з батьками.
2. За допомогою мови, інтонації, жестів й інших засобів дайте батькам відчути вашу повагу й увагу до них.
3.
Постарайтеся зрозуміти батьків; правильно визначити проблеми, що
хвилюють їх найбільш. Переконайте їх у тому, що в школи й родини одні
проблеми, одні завдання, одні діти.
4. Розмовляти з батьками треба
спокійно й доброзичливо. Важливо, щоб батьки всіх учнів - і
благополучних, і дітей групи ризику - пішли зі зборів з вірою у свою
дитину.
5. Результатом вашої спільної роботи на батьківських
зборах повинна стати впевненість батьків у тому, що у вихованні дітей
вони завжди можуть розраховувати на Вашу підтримку й допомогу інших
учителів школи
Про роботу з батьками
- Поважайте роль батьків.
- Заохочуйте участь.
- Застосовуйте різні види, форми та стратегії для залучення батьків — будьте творчими та гнучкими.
- Порозмовляйте з батьками про взаємні очікування.
- Будьте терплячими.
- Зосередьте
увагу на сильних сторонах сім'ї й дитини та давайте позитивні відгуки.
- Підтримуйте контакти.
- Виражайте своє задоволення.
- Намагайтеся залучити
цілу сім'ю.
- Організовуйте збори так, щоби батьки могли їх відвідати.
- Дотримуйтесь конфіденційності.
- Учіть співпрацювати.
- Організовуйте співпрацю батьків з батьками.
- Проводьте спільні культурні заходи.
Отже,
успішній адаптації учнів 5-х класів до навчання в основній школі
сприятимуть цілеспрямована координація дій учителів, їхній
професіоналізм і досвідченість.
Такий підхід до забезпечення
наступності гарантує: на етапі початкової освіти — збереження цінності
цього вікового періоду, пізнавально-особистісний розвиток дитини, її
готовність до взаємодії з навколишнім середовищем; розвиток провідної
діяльності як фундаментального новоутворення молодшого шкільного віку;
спрямованість освітньо-виховної роботи на ті вимоги, які будуть
пред'явлені в основній школі; на етапі базової середньої освіти —
спирання на наявний рівень навчальних досягнень молодшого шкільного
віку, їх активне використання в навчально-виховному процесі;
індивідуальну роботу в разі інтенсивного розвитку, спеціальну допомогу в
корекції несформованих на попередньому етапі якостей, розвиток
провідного виду діяльності як фундаментального новоутворення середнього
шкільного віку та перспективний розвиток якісно нових видів діяльності й
форм взаємодії з навколишнім середовищем, нових рис особистості
школяра.