Методична рада
ЗАТВЕРДЖЕНО
на засіданні педагогічної
ради №
Протокол № __ від
«__»__________р.
Голова педагогічної
ради___________
О.Л. Дубровін
ПОЛОЖЕННЯ ПРО МЕТОДИЧНУ РАДУ
МИРОНІВСЬКОГО НВК
Загальні положення
Методична
рада створюється з метою координації діяльності всіх структурних підрозділів
методичної служби Миронівського НВК.
Рада є
колективним суспільним органом, поєднує на добровільній основі співробітників
закладу.
Рада є
консультативним органом з питань організації методичної роботи в НВК.
Методична
рада у своїй діяльності дотримується Конвенції про права дитини, керується
законами України, рішеннями Уряду України, органів керування освітою всіх
рівнів щодо питань навчально-виховної, методичної, дослідно-експериментальної й
проектно-дослідницької діяльності, а також Статутом і локальними правовими
актами закладу.
Завдання й основні напрямки діяльності ради
Методична
рада створюється для рішення таких завдань, покладених на навчальний заклад:
• координація діяльності методичних об'єднань
та інших структурних підрозділів методичної служби НВК, спрямованої на розвиток
методичного забезпечення освітнього процесу;
• розробка основних напрямів методичної роботи
закладу;
• формування мети й завдань методичної
служби НВК;
• забезпечення методичного супроводу
навчальних програм, розробка навчальних, науково-методичних і дидактичних
матеріалів;
• організація дослідно-пошукової, інноваційної
й проектно-дослідницької діяльності в закладі, спрямованої на освоєння нових
педагогічних технологій, розробку авторських
програм, апробацію навчально-методичних комплексів і т.д.;
• організація консультації співробітників НВК
щодо проблем удосконалювання професійної майстерності, методики проведення
різних видів занять і їх
навчально-методичного й матеріально-технічного забезпечення;
• розробка
заходів щодо узагальнення й поширення педагогічного досвіду співробітників
НВК;
• участь в атестації співробітників;
• проведення педагогічних і методичних
експериментів щодо пошуку й апробації нових технологій, форм і методів
навчання;
• професійне становлення молодих викладачів
(початківців);
• виявлення, узагальнення й поширення
позитивного педагогічного досвіду творчо працюючих учителів;
• організація взаємодії з іншими навчальними
закладами, науково-дослідними установами з метою обміну досвідом і передовими
технологіями в галузі освіти;
• впровадження до навчального процесу
сучасних навчально-методичних і дидактичних матеріалів і програмного
забезпечення автоматизованих систем навчання, систем інформаційного
забезпечення занять, інформаційно-бібліотечних систем. Розробка програмного
забезпечення для проведення занять і впровадження їх у навчальний процес.
Основні напрямки діяльності методичної ради:
• аналіз результатів освітньої діяльності за
предметами;
• участь у розробці варіаційної частини
навчальних планів, внесення змін у вимоги до мінімального обсягу й змісту
навчальних програм;
• розгляд і оцінка інтегрованих навчальних
програм з досліджуваних предметів і узгодження їх із програмами суміжних
дисциплін для більш повного забезпечення засвоєння учнями вимог державних
освітніх стандартів;
• обговорення рукописів навчально-методичних
посібників і дидактичних матеріалів за предметами;
• підготовка й обговорення доповідей з питань
методики викладання навчальних предметів, підвищення кваліфікації й
кваліфікаційного розряду вчителів;
• обговорення доповідей за методикою викладу
принципових питань програми, обговорення й затвердження календарно-тематичних
планів;
• обговорення методики проведення окремих
видів занять і змісту дидактичних матеріалів до них;
• розгляд питань організації, керівництва й
контролю дослідницькою
роботою учнів;
• організація й проведення педагогічних
експериментів щодо пошуку й впровадження нових інформаційних технологій
навчання;
• застосування на уроках діалогових
автоматизованих систем і навчальних курсів, експертно-навчальних систем,
демонстраційно-навчальних комплексів і
т.д.;
• розробка й удосконалювання засобів
підвищення наочності навчання (макетів, стендів, діафільмів, таблиць і т.д.), а
також методики їхнього використання в навчальному процесі;
• удосконалювання навчально-лабораторної бази
(лабораторних і спеціальних класів, кабінетів, локальних обчислювальних мереж і
їхнього програмного забезпечення);
• взаємні відвідування занять як усередині
методичного об'єднання, так і між учителями різних методичних об'єднань із
метою обміну досвідом і вдосконалювання методики викладання навчальних
предметів;
• спільні засідання зі спорідненими й
взаємозабезпечуючими МО з метою обміну досвідом роботи;
• вивчення досвіду роботи споріднених МО інших
навчальних закладів і обмін досвідом цієї роботи;
• вибір і організація роботи наставників з
молодими фахівцями й мало- досвідченими вчителями;
• розробка положень про проведення конкурсів,
олімпіад, змагань за
предметами.
Організація роботи ради
До складу
ради входять голови МО, керівники інших структурних підрозділів методичної
служби, досвідчені вчителі,
директор і заступники директора НВК,
учені ВНЗ (за наявності співробітництва). Склад ради затверджується наказом
директора НВК.
У складі
ради можуть формуватися секції за різними напрямками діяльності
(проектно-дослідницька, інноваційна, діагностика, розробка змісту й т.п.).
Керує
радою заступник директора з методичної роботи. Для забезпечення роботи рада
обирає секретаря.
Робота
ради здійснюється на основі річного плану. План складається головою методичної
ради, розглядається на засіданні методичної ради, узгоджується з директором
закладу й затверджується на засіданні педагогічної ради закладу.
Періодичність
засідань ради —1 раз на чверть. Про час і місце проведення засідання голова
методичної ради (секретар) зобов'язаний попередити членів ради. Рекомендації
підписуються головою методичної ради й секретарем. При розгляді питань, що
торкаються інших напрямів освітньої діяльності, на засідання необхідно
запрошувати відповідних посадових осіб. За кожним обговорюваним на засіданні
питанням ухвалюються рекомендації, які фіксуються в журналі протоколів.
Права методичної ради
Методична
рада має право:
• підготовлювати пропозиції й рекомендувати
вчителів на підвищення кваліфікаційного розряду;
• висувати пропозиції про поліпшення
навчального процесу в закладі;
• порушувати питання про публікацію
матеріалів щодо передового педагогічного досвіду, накопиченого в методичних
об'єднаннях;
• порушувати питання перед адміністрацією
закладу про заохочення співробітників
за активну участь у дослідно-пошуковій, експериментальній,
науково-методичній і проектно-дослідницькій діяльності;
• рекомендувати вчителям різні форми
підвищення кваліфікації;
• висувати вчителів для участі в конкурсах
«Учитель року» і «Класний керівник року».
Контроль за діяльністю методичної ради
У своїй
діяльності рада підзвітна педагогічній раді школи. Контроль за діяльністю
методичної ради здійснюється директором (особою, що ним призначена) відповідно до планів методичної роботи й
внутрішкільного контролю. З метою
подальшого вдосконалення роботи з педагогічними кадрами, підвищення рівня
методичної роботи,
НАКАЗУЮ:
1.
У 2012-2013 н.р. продовжити роботу над науково-методичною
проблемою «Формування компетентної
особистості для життя в інформаційному суспільстві».
2.
З метою керівництва та координації методичної роботи
затвердити такий склад методичної ради:
· Майсус Л.Г., заступник директора НВК з науково-методичної
роботи, вчитель вищої категорії, вчитель-методист – голова ради;
· Дубровін О.Л., директор НВК, вчитель вищої категорії,
старший вчитель;
· Котилевська Г.П., заступник директора НВК з
навчально-виховної роботи, вчитель вищої категорії, старший вчитель;
· Лепестій Л.В., заступник директора НВК з виховної роботи,
вчитель вищої категорії, вчитель-методист;
· Близнюк Т.О., заступник директора НВК з
навчально-виховної роботи, вчитель вищої категорії, вчитель-методист;
· Дубровіна В.М., керівник методичного об’єднання вчителів
суспільно-гуманітарних дисциплін, вчитель-методист української мови та
літератури;
· Пастушенко Т.М., керівник методичного об’єднання вчителів
природничо-математичного циклу, вчитель
вищої категорії;
· Корольов В.Б., керівник методичного об’єднання вчителів
естетично-оздоровчого циклу, вчитель вищої категорії;
· Грабар А.П., керівник методичного об’єднання вчителів
початкових класів, учитель вищої
категорії, вчитель-методист.
3.
Заступникам директора: з навчально-виховної роботи Котилевській Г.П. та з
науково-методичної роботи Майсус Л.Г.:
3.1. Забезпечувати наукове та методичне керівництво реалізацією
проблеми. (Постійно).
3.2. Разом із
керівниками методичних об’єднань закладу проаналізувати педагогічний досвід
учителів, урахувати побажання кожного педагога на організацію з ними
індивідуальної роботи, обґрунтовано визначити та спланувати форми теоретичної,
методичної роботи з різними за підготовкою і рівнем педагогічної майстерності
педагогами. (До 14.09.2012
р.).
3.3. Тематичні
засідання методичної ради, проблемні
семінари підготувати і провести
згідно з планом роботи НВК на 2012-2013 н.р. (Протягом 12-13 н.р.).
3.4. Провести методичні тижні:
·
Методичний тиждень (лютий 2013 р.);
·
Тиждень молодого вчителя (квітень 2013 р.).
3.5.
Провести заходи щодо реалізації науково-методичної
проблеми:
·
Діяльність творчої групи, яка працює за темою: «Компетентісно спрямований
педагогічний процес». (Протягом навчального року).
·
Засідання МО «Розвиток життєвої компетентності
засобами особистісно зорієнтованого навчання». (Жовтень-грудень 2012р.).
·
Поповнення
інформаційної бази «Висвітлення проблеми компетентності та ІКТ у психолого-педагогічній літературі». (Жовтень
2012р.).
·
Психолого-педагогічний семінар «Розвиток
професійної компетентності вчителя - можливості, механізми, проблеми». (Листопад
2012р.).
·
Педагогічні читання «Використання особистісно
зорієнтованого навчання ». (Березень 2013р.).
3.5. Створити умови для роботи методичних
підрозділів, систематично
надавати допомогу їхнім керівникам.
4.
Продовжувати дослідно-експериментальну діяльність: курс
«Практичне право», «Громадянська освіта», «Уроки для стійкого розвитку»,
міжнародна програма ПРООН/ЮНЕЙДС «Сприяння просвітницькій роботі
«рівний-рівному» серед молоді України щодо здорового способу життя», програма
«Майбутнє починається сьогодні», апробація навчальної літератури.
5.
На підставі аналізу діагностичних анкет учителів
затвердити мережу методичної роботи за такими формами:
5.1.
Методичні об’єднання вчителів:
·
Початкових класів, керівник – Грабар А.П.
·
Класних керівників, керівник – Лепестій Л.В.
·
Вчителів суспільно-гуманітарного циклу, керівник –
Дубровіна В.М.
· Вчителів природничо-математичних дисциплін, керівник –
Пастушенко Т.Ю.
· Вчителів оздоровчо-естетичних дисциплін, керівник - КорольовВ.Б.
5.2. Школа молодого вчителя, керівник – Майсус Л.Г.
6. Підсумки роботи над методичною проблемою закладу підвести
на науково-практичній конференції (травень 2013 р.).
7. Контроль за виконанням даного наказу покласти на
заступників директора з навчально-виховної роботи Котилевську Г.П. та з
науково-методичної роботи Майсус Л.Г.
Директор
НВК
О.Л. Дубровін
З наказом
ознайомлені:
Г.П. Котилевська
Л.Г. Майсус
о
|