Методична радаЗАТВЕРДЖЕНО на засіданні педагогічної ради № Протокол № __ від «__»__________р. Голова педагогічної ради___________ О.Л. Дубровін
ПОЛОЖЕННЯ ПРО МЕТОДИЧНУ РАДУ МИРОНІВСЬКОГО НВК
Загальні положення Методична рада створюється з метою координації діяльності всіх структурних підрозділів методичної служби Миронівського НВК. Рада є колективним суспільним органом, поєднує на добровільній основі співробітників закладу. Рада є консультативним органом з питань організації методичної роботи в НВК. Методична рада у своїй діяльності дотримується Конвенції про права дитини, керується законами України, рішеннями Уряду України, органів керування освітою всіх рівнів щодо питань навчально-виховної, методичної, дослідно-експериментальної й проектно-дослідницької діяльності, а також Статутом і локальними правовими актами закладу. Завдання й основні напрямки діяльності ради Методична рада створюється для рішення таких завдань, покладених на навчальний заклад: • координація діяльності методичних об'єднань та інших структурних підрозділів методичної служби НВК, спрямованої на розвиток методичного забезпечення освітнього процесу; • розробка основних напрямів методичної роботи закладу; • формування мети й завдань методичної служби НВК; • забезпечення методичного супроводу навчальних програм, розробка навчальних, науково-методичних і дидактичних матеріалів; • організація дослідно-пошукової, інноваційної й проектно-дослідницької діяльності в закладі, спрямованої на освоєння нових педагогічних технологій, розробку авторських програм, апробацію навчально-методичних комплексів і т.д.; • організація консультації співробітників НВК щодо проблем удосконалювання професійної майстерності, методики проведення різних видів занять і їх навчально-методичного й матеріально-технічного забезпечення; • розробка заходів щодо узагальнення й поширення педагогічного досвіду співробітників НВК; • участь в атестації співробітників; • проведення педагогічних і методичних експериментів щодо пошуку й апробації нових технологій, форм і методів навчання; • професійне становлення молодих викладачів (початківців); • виявлення, узагальнення й поширення позитивного педагогічного досвіду творчо працюючих учителів; • організація взаємодії з іншими навчальними закладами, науково-дослідними установами з метою обміну досвідом і передовими технологіями в галузі освіти; • впровадження до навчального процесу сучасних навчально-методичних і дидактичних матеріалів і програмного забезпечення автоматизованих систем навчання, систем інформаційного забезпечення занять, інформаційно-бібліотечних систем. Розробка програмного забезпечення для проведення занять і впровадження їх у навчальний процес. Основні напрямки діяльності методичної ради: • аналіз результатів освітньої діяльності за предметами; • участь у розробці варіаційної частини навчальних планів, внесення змін у вимоги до мінімального обсягу й змісту навчальних програм; • розгляд і оцінка інтегрованих навчальних програм з досліджуваних предметів і узгодження їх із програмами суміжних дисциплін для більш повного забезпечення засвоєння учнями вимог державних освітніх стандартів; • обговорення рукописів навчально-методичних посібників і дидактичних матеріалів за предметами; • підготовка й обговорення доповідей з питань методики викладання навчальних предметів, підвищення кваліфікації й кваліфікаційного розряду вчителів; • обговорення доповідей за методикою викладу принципових питань програми, обговорення й затвердження календарно-тематичних планів; • обговорення методики проведення окремих видів занять і змісту дидактичних матеріалів до них; • розгляд питань організації, керівництва й контролю дослідницькою роботою учнів; • організація й проведення педагогічних експериментів щодо пошуку й впровадження нових інформаційних технологій навчання; • застосування на уроках діалогових автоматизованих систем і навчальних курсів, експертно-навчальних систем, демонстраційно-навчальних комплексів і т.д.; • розробка й удосконалювання засобів підвищення наочності навчання (макетів, стендів, діафільмів, таблиць і т.д.), а також методики їхнього використання в навчальному процесі; • удосконалювання навчально-лабораторної бази (лабораторних і спеціальних класів, кабінетів, локальних обчислювальних мереж і їхнього програмного забезпечення); • взаємні відвідування занять як усередині методичного об'єднання, так і між учителями різних методичних об'єднань із метою обміну досвідом і вдосконалювання методики викладання навчальних предметів; • спільні засідання зі спорідненими й взаємозабезпечуючими МО з метою обміну досвідом роботи; • вивчення досвіду роботи споріднених МО інших навчальних закладів і обмін досвідом цієї роботи; • вибір і організація роботи наставників з молодими фахівцями й мало- досвідченими вчителями; • розробка положень про проведення конкурсів, олімпіад, змагань за предметами. Організація роботи ради До складу ради входять голови МО, керівники інших структурних підрозділів методичної служби, досвідчені вчителі, директор і заступники директора НВК, учені ВНЗ (за наявності співробітництва). Склад ради затверджується наказом директора НВК. У складі ради можуть формуватися секції за різними напрямками діяльності (проектно-дослідницька, інноваційна, діагностика, розробка змісту й т.п.). Керує радою заступник директора з методичної роботи. Для забезпечення роботи рада обирає секретаря. Робота ради здійснюється на основі річного плану. План складається головою методичної ради, розглядається на засіданні методичної ради, узгоджується з директором закладу й затверджується на засіданні педагогічної ради закладу. Періодичність засідань ради —1 раз на чверть. Про час і місце проведення засідання голова методичної ради (секретар) зобов'язаний попередити членів ради. Рекомендації підписуються головою методичної ради й секретарем. При розгляді питань, що торкаються інших напрямів освітньої діяльності, на засідання необхідно запрошувати відповідних посадових осіб. За кожним обговорюваним на засіданні питанням ухвалюються рекомендації, які фіксуються в журналі протоколів. Права методичної ради Методична рада має право: • підготовлювати пропозиції й рекомендувати вчителів на підвищення кваліфікаційного розряду; • висувати пропозиції про поліпшення навчального процесу в закладі; • порушувати питання про публікацію матеріалів щодо передового педагогічного досвіду, накопиченого в методичних об'єднаннях; • порушувати питання перед адміністрацією закладу про заохочення співробітників за активну участь у дослідно-пошуковій, експериментальній, науково-методичній і проектно-дослідницькій діяльності; • рекомендувати вчителям різні форми підвищення кваліфікації; • висувати вчителів для участі в конкурсах «Учитель року» і «Класний керівник року». Контроль за діяльністю методичної ради У своїй діяльності рада підзвітна педагогічній раді школи. Контроль за діяльністю методичної ради здійснюється директором (особою, що ним призначена) відповідно до планів методичної роботи й внутрішкільного контролю. З метою подальшого вдосконалення роботи з педагогічними кадрами, підвищення рівня методичної роботи, НАКАЗУЮ: 1. У 2012-2013 н.р. продовжити роботу над науково-методичною проблемою «Формування компетентної особистості для життя в інформаційному суспільстві». 2. З метою керівництва та координації методичної роботи затвердити такий склад методичної ради: · Майсус Л.Г., заступник директора НВК з науково-методичної роботи, вчитель вищої категорії, вчитель-методист – голова ради; · Дубровін О.Л., директор НВК, вчитель вищої категорії, старший вчитель; · Котилевська Г.П., заступник директора НВК з навчально-виховної роботи, вчитель вищої категорії, старший вчитель; · Лепестій Л.В., заступник директора НВК з виховної роботи, вчитель вищої категорії, вчитель-методист; · Близнюк Т.О., заступник директора НВК з навчально-виховної роботи, вчитель вищої категорії, вчитель-методист; · Дубровіна В.М., керівник методичного об’єднання вчителів суспільно-гуманітарних дисциплін, вчитель-методист української мови та літератури; · Пастушенко Т.М., керівник методичного об’єднання вчителів природничо-математичного циклу, вчитель вищої категорії; · Корольов В.Б., керівник методичного об’єднання вчителів естетично-оздоровчого циклу, вчитель вищої категорії; · Грабар А.П., керівник методичного об’єднання вчителів початкових класів, учитель вищої категорії, вчитель-методист. 3. Заступникам директора: з навчально-виховної роботи Котилевській Г.П. та з науково-методичної роботи Майсус Л.Г.: 3.1. Забезпечувати наукове та методичне керівництво реалізацією проблеми. (Постійно). 3.2. Разом із керівниками методичних об’єднань закладу проаналізувати педагогічний досвід учителів, урахувати побажання кожного педагога на організацію з ними індивідуальної роботи, обґрунтовано визначити та спланувати форми теоретичної, методичної роботи з різними за підготовкою і рівнем педагогічної майстерності педагогами. (До 14.09.2012 р.). 3.3. Тематичні засідання методичної ради, проблемні семінари підготувати і провести згідно з планом роботи НВК на 2012-2013 н.р. (Протягом 12-13 н.р.). 3.4. Провести методичні тижні: · Методичний тиждень (лютий 2013 р.); · Тиждень молодого вчителя (квітень 2013 р.). 3.5. Провести заходи щодо реалізації науково-методичної проблеми: · Діяльність творчої групи, яка працює за темою: «Компетентісно спрямований педагогічний процес». (Протягом навчального року). · Засідання МО «Розвиток життєвої компетентності засобами особистісно зорієнтованого навчання». (Жовтень-грудень 2012р.). · Поповнення інформаційної бази «Висвітлення проблеми компетентності та ІКТ у психолого-педагогічній літературі». (Жовтень 2012р.). · Психолого-педагогічний семінар «Розвиток професійної компетентності вчителя - можливості, механізми, проблеми». (Листопад 2012р.). · Педагогічні читання «Використання особистісно зорієнтованого навчання ». (Березень 2013р.). 3.5. Створити умови для роботи методичних підрозділів, систематично надавати допомогу їхнім керівникам. 4. Продовжувати дослідно-експериментальну діяльність: курс «Практичне право», «Громадянська освіта», «Уроки для стійкого розвитку», міжнародна програма ПРООН/ЮНЕЙДС «Сприяння просвітницькій роботі «рівний-рівному» серед молоді України щодо здорового способу життя», програма «Майбутнє починається сьогодні», апробація навчальної літератури. 5. На підставі аналізу діагностичних анкет учителів затвердити мережу методичної роботи за такими формами: 5.1. Методичні об’єднання вчителів: · Початкових класів, керівник – Грабар А.П. · Класних керівників, керівник – Лепестій Л.В. · Вчителів суспільно-гуманітарного циклу, керівник – Дубровіна В.М. · Вчителів природничо-математичних дисциплін, керівник – Пастушенко Т.Ю. · Вчителів оздоровчо-естетичних дисциплін, керівник - КорольовВ.Б. 5.2. Школа молодого вчителя, керівник – Майсус Л.Г. 6. Підсумки роботи над методичною проблемою закладу підвести на науково-практичній конференції (травень 2013 р.). 7. Контроль за виконанням даного наказу покласти на заступників директора з навчально-виховної роботи Котилевську Г.П. та з науково-методичної роботи Майсус Л.Г. Директор НВК О.Л. Дубровін З наказом ознайомлені: Г.П. Котилевська Л.Г. Майсусо |