Поради батькам першокласників
Психологи радять. Особливості вікових криз (за матеріалами КОІПОПК).
Ваш малюк пішов в школу...
• Не прагніть побачити в дитині десятикласника. Будьте готові, що учнем він стане через деякий час. Парта, ранець, зошити ще не роблять з нього учня.
• Поважайте нове життя дитини. Тепер вже не ви вирішуєте, з ким він сидить за однією партою, якими мають бути його взаємини з вчителькою та однокласниками. Все це тепер його власні уроки життя, які, повірте, важливіші за шкільний розклад.
• Більше відповідайте за його перебування вдома. Дім тепер набуває для дитини набагато більшого значення, ніж раніше.
• Прагніть не демонструвати можливостей дитини перед ровесниками. Важливіше, щоб він відчув себе рівним іншим, хоч би в першому класі.
• Спробуйте запам'ятати імена вчителів, однокласників, їх батьків. Інколи це може виявитися важливим в найнесподіваніших обставинах.
• Прагніть не заходити в магазини і не робіть побічних справ по дорозі в школу. Розмовляйте з дитям, запитуйте про уроки, які сьогодні будуть. Тобто проявляйте пошану до школи як найважливішої справи вашого дитяти.
• На перших порах просіть дитину «підказати» вам, як дійти до будинку. Радьтеся: а що, якщо ми пройдемо по іншій вулиці? Дитині важливо, провівши декілька годин в школі, відчути простір. Просто побути в русі.
• Допомагайте дитині підтримувати зв'язок з його дошкільним життям. Зайдіть разом з ним в дитячий садок, щоб привітатися з вихователями, розповісти про школу. Дайте погойдатися на гойдалках. Загляньте в гості до когось з сусідських дітей, з ким ваше дитя дружило до школи.
• І ще! Людина, яка пішла в школу, сповниться гідності, якщо у нього з'явиться власний будильник, який він звечора сам поставить на певний час.
• І ще дуже важливо - пошана до світу дитини. Не заглядайте в ранець без відома малюка. Він повинен бути упевнений, що віднині без його дозволу ніхто не чіпатиме речі, що належать йому.
• Добре б завести зошит для щоденних записів або малюнків. У цьому зошиті він зможе описувати кожен свій день (хоч би одну подію). Завдяки цій можливості з'явиться досвід роздумів про себе і своє життя.
Орієнтовний перелік шкільного обладнання
Шкільна форма (колір, комплект обирається за погодженням з навчальним закладом )Шкільний ранець
Найголовніше в житті майбутнього першокласника - це шкільний ранець, адже саме
від його ваги і форми залежить здоров'я Вашої дитини. Деякі діти, прагнучи
виглядати дорослішими, вмовляють своїх батьків купити замість ранця, портфель.
Адже у портфеля нема лямок і його носять в одній руці - зовсім як дорослі. Ні в якому разі не піддавайтеся на подібні вмовляння! Носіння
важкого портфеля може викликати порушення постави, спровокувати викривлення
хребта і захворювання нирок. Ранець, навпаки, здатний допомогти в підтримці
постави - у нього жорстка спинка, яка зазвичай, спеціально виготовлена з урахуванням
вимог ортопедів. Відповідно до санітарно-гігієнічним нормам шкільний ранець має
бути виготовлений з гігієнічного водовідштовхувального легкого матеріалу,
забезпечений світловідбиваючими й еластичними лямками. Крім того, на кожному
виробі обов'язково повинно бути проставлене маркування, для
якого віку призначений даний ранець. Чим більше відділень у ранці, тим краще. У такому випадку в ньому буде більше
порядку і потрібну річ не доведеться діставати з дна. Ранець для першокласника повинен важити не більше 500 - 700 г (порожній) і мати
лямки шириною не менше 35 мм, прошиті ущільнювачем, щоб вони не різали плечі і
дитина не відчувала біль і дискомфорт при носінні ранця. За санітарних норм
шкільний ранець разом з усім вмістом не повинен важити більше трьох кілограмів. Прослідкуйте, щоб лямки ранця були забезпечені ременями для регулювання
довжини. Тоді дитина легко зможе надіти його і в теплу, і в холодну пору року. Ранець повинен добре тримати форму і не деформуватися при складанні шкільного
приладдя. Спинка ранця обов'язково повинна бути жорсткою і бажано анатомічної форми. По ширині
ранець не повинен бути ширше плечей дитини. Верхній край - не вище рівня
плечей, а нижній - не нижче стегна. Недорогі ранці можуть бути пофарбовані нестійкою фарбою, тому якщо Ви не
хочете, щоб відразу ж у перший день шкільна форма була безповоротно зіпсована,
проведіть невеликий дослід: злегка змочіть край носової хустки і з зусиллям
проведіть по ранцю. Якщо хусточка не пофарбувалась, значить все в порядку. Після покупки стежте, щоб Ваша дитина носила ранець на спині на обох плечах, а
не на одному. Носіння ранця на одному плечі може завдати серйозної шкоди
хребту. Також, в ранці повинні бути тільки необхідні в даний день підручники та
приладдя, щоб дитина не перевантажувався.
Шкільне приладдя (незалежно від виробника) :
Пенал – 1 шт.
кулькова ручка синього кольору – 2 шт.
простий олівець – 2 шт. (м’які)
набір кольорових олівців (12 штук у наборі) – 1 набір
точила (закрита) – 1шт.
лінійка - 15 см – (дерев’на або пластикова) – 1 шт.
гумка (м’яка) – 1 шт.
учнівські зошити в клітинку та в косу лінію– по 5 шт.
обкладинки для зошитів та підручників (прозорі) – 1 компл. для 1 кл.
папка для зошитів (з цупкого картону) – 1шт.
зошити з друкованою основою, що відповідають навчальному комплекту підручників (рекомендовані МОН) – 1 компл.
Головна вимога до ручки для першокласника - її невелика
вага. Маленькі пальчики не зможуть довго утримувати масивну товсту ручку, тому
забудьте про різнокольорові ручки, які містять в собі кілька стержнів різних
кольорів і не відрізняються особливою "стрункістю". Прослідкуйте, щоб на корпусі ручки було менше "наворотів" і всяких
непотрібних пристроїв, які, може і прикрашають її, але відволікають увагу і
іноді викликають незручності. Поверхня ручки має бути ребристою, щоб її зручно
було тримати і вона не ковзала. Ручки бувають кульковими, гелієвими і капілярними. Для першокласника краще
придбати стару добру кулькову ручку. Гелієвими і капілярними ручками, звичайно,
легко писати, але вони швидко закінчуються і, крім того, багато вчителів все ж
вважають, що починати необхідно з кулькової ручки.
Другий за важливістю предмет після ручки - олівець. Олівці бувають двох видів:
прості і кольорові. Ми поговоримо про вимоги до простого олівця, але в
принципі, практично всі з них можна застосувати і до кольорових. Прості олівці розрізняються за жорсткістю грифеля. Жорсткі і м'які олівці в
залежності від країни-виробника маркуються або латинськими літерами
"Н", "В" або російськими "Т" і "М".
Міра жорсткості або м'якості маркується цифрами. Так, для письма потрібні олівці з маркуванням "ТМ" - "2М"
або латинськими літерами "НВ" - "2В", для креслення - "3Т", "ТМ", "М" або
"3Н", "НВ", "В", для малювання - "3М" - "8М" або "3В" -
"8В".
Для виправлення помилок, зроблених під час запису олівцем, знадобиться гумка.
Гумки бувають двох видів: шкільні та професійні. Шкільні, як правило, недорогі
і недовговічні. Професійні гумки більше коштують, довше служать і краще
виконують свою роботу. Крім того, всі гумки відрізняються мірою жорсткості.
М'які гумки стирають написане м'яким олівцем і не деформують папір. Жорсткою
гумкою можна стерти навіть сліди від кулькової ручки, але при цьому залишиться
помітна область стирання.
Важливо для школяра і ще одне шкільне приладдя - пенал. Саме завдяки йому всі
ручки і олівці зберігаються разом, а не валяються по всьому ранцю і не бруднять
все підряд. Пенал може бути жорстким, зробленим з дерева або пластмаси, або
м'яким, зробленим з тканини і пластика. М'які пенали мають більшу перевагу, оскільки якщо і впадуть випадково, то не
розколються і не зламаються. При покупці зверніть увагу, що шкільні пенали продаються з наповненням та без
наповнення. В пеналі з наповненням вже є всі речі, що може знадобитися дитині.
Пенал без наповнення - це порожній пенал.
Сучасні зошити діляться на звичайні та на зошити для старшокласників. В останніх зібрані всі необхідні відомості і формули, які навряд чи
знадобляться першокласнику. Папір у зошитах має бути якісною і не скочуватися
при написанні ручкою. Зверніть увагу, щоб поверхня паперу була щільною і рівною, і
з неї не стирчали різні дрібні паперові "ворсинки". Такі ж вимоги
пред'являються і до альбомів для малювання.
Приладдя для уроків трудового навчання (незалежно від виробника):
Папка – 1шт.
набір кольорового папіру (розмір А-4) – 2шт.
набір білого та кольорового картону ( розмір А – 4) -2 шт.
ножиці з заокругленими кінцями – 1шт.
клей-олівець – 1шт.
лінійка 30см (дерев’на або пластикова) – 1шт.
пластилін, дошка для роботи, стеки, конструктор («Будівельний» або «Школярик») - 1 шт.
Приладдя для уроків образотворчого мистецтва:
альбом (12 аркушів) – (розмір А – 4)
набір пензлів для малювання (м’які) – 1 компл.
фарби акварель, гуаш (6-10 кольорів) – 1 набір
палітра – 1 шт.
стаканчик-нерозливайка для води – 1 шт.
Для уроків фізичної культури:
спортивна форма (залежно від сезону) – 1 шт.
спортивне взуття ( кеди і кросівки, бажано на застібках-липучках) – 1 шт.
УВАГА! Даний перелік шкільного приладдя є орієнтовним і обов’язково погоджується з учителем початкових класів.